במלאת חמש עשרה שנה לרפורמת המיסוי הירוק, קבוצת המחקר של פרופ' אופיר רובין, פרופ' סתו רוזנצוויג וד"ר אביב שטרן מהפקולטה לניהול ומבית הספר לקיימות ושינוי אקלים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב בדקו את השפעתה ומצאו כי החל מ-2016, השפעתו של המיסוי הירוק אופסה והוא הפך למעשה לחסר משמעות. נראה כי נהגים שרכשו מכוניות יעילות הגבירו בהדרגה את נסיעותיהם, כך שנוצר "אפקט ריבאונד" שהלך וגבר עד שאיפס לחלוטין את השפעת המס. בין השנים 2016 ל-2023 העניקה המדינה הטבה בסך של למעלה מ-84.3 מיליארד שקלים, אולם לא יצרה את החיסכון המבוקש באנרגיה או ברמות זיהום.
לקריאת הכתבה המלאה שהתפרסמה בדה-מרקר:
https://www.themarker.com/dynamo/cars/2024-11-04/ty-article/.premium/00000192-f10f-de8f-afd6-ffbf4db50000